"And I have found both freedom and safety in my madness, the freedom of loneliness and the safety from being understood, for those who understand us enslave something in us. But let me not be too proud of my safety. Even a Thief in a jail is safe from another thief. "

Khalil Gibran (How I Became a Madman)

Lübnan Marunîleri / Yasin Atlıoğlu

NEWS AND ARTICLES / HABERLER VE MAKALELER

Friday, January 24, 2014

BM Yardım Konvoyuna Silahlı Gruplar Ateş Açtı- SANA Türkçe

CENEVRE – Suriye’nin Cenevre’deki BM Daimi Temsilcisi Faysal Hamvi, Suriye hükümetinin BM 
Filistinli Mültecilere Yardım ve Çalıştırma Örgütü UNRWA ile işbirliği yaparak BM’nin Yermük Semtine yardım konvoyuna her türlü koruma, yardım ve kolaylığı sunduğunu belirterek silahlı grupların konvoya ateş açtıklarını ve semte ulaşmasını engellediklerini bildirdi.


Hamvi, BM İnsan Hakları Yüksek Komiseri Navi Pillay’a Suriye hükümetinin Pillay’ın 17 Ocak 2014 tarihinde yaptığı Yermük semtindeki trajik insani durumlara ilişkin basın açıklamalarına yanıtını içeren resmi bir nota sundu.

Suriye’nin BM Temsilcisi, silahlı terör gruplarının semt sakinlerini abluka altına alıp aç bırakmak amacıyla BM ardım konvoyunun semte girişini engellediklerine dikkat çekerek Filistin Çalışma Bakanı Ahmet Mecdelani’nin bunu destekleyen açıklamaları ve Filistin’deki durumu Suriye kriziyle ilişkilendirme çabalarına dikkat çekmesine değindi.

Pillay’ın yetkileri dışındaki bir konuda asılsız iddialar içeren basın açıklaması yapmasını kınayan Hamvi, Pillay’ın kasıtlı şekilde BM yardım konvoyunun Yermük semtine girişinin silahlı gruplar tarafından engellendiğine işaret etmemesini eleştirdi.

http://sana.sy/tur/237/2014/01/24/524126.htm