"And I have found both freedom and safety in my madness, the freedom of loneliness and the safety from being understood, for those who understand us enslave something in us. But let me not be too proud of my safety. Even a Thief in a jail is safe from another thief. "

Khalil Gibran (How I Became a Madman)

Lübnan Marunîleri / Yasin Atlıoğlu

NEWS AND ARTICLES / HABERLER VE MAKALELER

Wednesday, March 14, 2012

Suriye: İmkansız devrim 2- YDH


YDH- Pierre Piccinin’in 5 Şubat’ta Rotius International’de yayımlanan “Suriye: İmkansız ''Devrim'' Bütün propagandaların ve yorumlamaların ötesinde...” başlıklı önemli yazı dizisinin ikinci bölümünü yayımlıyoruz.

Humus'a vardığımda hemen hemen iki saat boyunca şehri baştan başa kat ettim; hakkında hiçbir şey bilmediğim isyanların hüküm sürdüğü arka mahalleleri bulmaktı niyetim. Temmuz ayına nazaran şehir daha sakindi: sokakların birçoğu ıssızdı, özellikle de birçok askeri yedek kuvvetin resmi binaların ve özellikle Baas partisi merkezinin korumasını üstlendikleri şehir merkezi polis ya asker gözetimi altındaydı.
Bununla birlikte Humus'a girmek hiç de zor olmadı: Ne Şam üzerinden girişte otoyolda ne de şehrin girişinde hiçbir arama-kontrol noktası aracımı durdurmadı ya da kontrol etmedi.
Şehrin arka mahallelerine doğru yol alırken adının sonradan el-Bediyeh olduğunu öğrendiğim bir yere vardım. Evlerde çatışma izleri vardı. Cepheler büyük kalibreli mermiler tarafından vurulup dağıtılmıştı. Hiçbir endişem yoktu; çünkü tek el sniper ateşi için arabasında kravatlı takımlı gitmekte olan bir Avrupalı gözlemci çok basit bir hedefti. Lakin öğrenmek istediğim şey tam da burada duruyordu: Humus'taki ayaklanmanın büyüklüğü hatta ilk ayak seslerini temmuz ayında duymaya başladığım üzere askeri bir isyan haline gelmesi ve hükümetin bu çeteleri bütün bir nüfusu rehin tutmakla suçlamaları beni buraya çekiyordu.
Birkaç yüz kilometre gitmiş gitmemiştim ki elleri silahlı bir grup adam tarafından arabam durduruldu. İşte bir kontrol noktası daha, bu defa bu hassas bölgede daha azimli insanlar. Milislerin üniformaları yoktu ve rejimin özel hizmetinde olduklarını tahmin ettim. Belki de yolculuğum buraya kadardı ve beni hiç vakit kaybetmeden Şam'a geri göndereceklerdi...

http://www.yakindoguhaber.com/HD9970_suriye--imkansiz-devrim-2.html