Türkiye, Haçlı müttefiklerinin ağzına bakarak Suriye’ye uygulanan ambargonun başını çekti. Ama bunun acı faturası Suriye’den ziyade Türkiye’yi etkileyecek.
Suriye, 5 gün boyunca Türk sınırından TIR’ların girişini yasakladı. Binlerce TIR’ımız günlerce yollarda perişan oldu. Suriye serbest ticaret anlaşmasını iptal etmişti. Önceki gün sınır kapıları açılmıştı ama Suriye, daha önce sıfır olan gümrük vergisi oranını yüzde 30’a çıkartmıştı.
Bitmedi.
Daha önce 300 dolar olan akaryakıt fiyat farkı 800 dolara çıkartıldı.
Daha ağır madde de var:
“Suriye’den geçiş yapacak boş ve dolu Türkiye plakalı kamyonların ağırlığının gideceği yol mesafesiyle çarpılarak yüzde 2’sinin gümrük harcı olarak ödemesi ve bu meblağın Euro olarak ödenmesi.”
Yılda 50 bin TIR’ımız Suriye’den geçerek Körfez ülkelerine Ürdün ve Suudi Arabistan’a gidiyor. Ayrıca Suudi Arabistan ve diğer Körfez ülkelerine yaşayan 500bin Türk, otobüslerle Türkiye’ye gelirken Suriye topraklarını kullanıyor.
Bunun anlamı Türk TIR’cıları ve otobüsleri perişan olacak demek...
Suriye, 5 gün boyunca Türk sınırından TIR’ların girişini yasakladı. Binlerce TIR’ımız günlerce yollarda perişan oldu. Suriye serbest ticaret anlaşmasını iptal etmişti. Önceki gün sınır kapıları açılmıştı ama Suriye, daha önce sıfır olan gümrük vergisi oranını yüzde 30’a çıkartmıştı.
Bitmedi.
Daha önce 300 dolar olan akaryakıt fiyat farkı 800 dolara çıkartıldı.
Daha ağır madde de var:
“Suriye’den geçiş yapacak boş ve dolu Türkiye plakalı kamyonların ağırlığının gideceği yol mesafesiyle çarpılarak yüzde 2’sinin gümrük harcı olarak ödemesi ve bu meblağın Euro olarak ödenmesi.”
Yılda 50 bin TIR’ımız Suriye’den geçerek Körfez ülkelerine Ürdün ve Suudi Arabistan’a gidiyor. Ayrıca Suudi Arabistan ve diğer Körfez ülkelerine yaşayan 500bin Türk, otobüslerle Türkiye’ye gelirken Suriye topraklarını kullanıyor.
Bunun anlamı Türk TIR’cıları ve otobüsleri perişan olacak demek...